Een goede indruk maken met je LinkedIn-profiel?

Met je LinkedIn-profiel wil je een goede (eerste) indruk maken. Je wilt gewoon goed voor de dag komen bij je nieuwe contacten (potentiële klanten). Het is daarom erg belangrijk om een scherpe, professionele foto van jezelf te laten maken met een rustige achtergrond. Ook is het belangrijk dat je pakkend verwoordt wie je bent en wat je nou precies doet voor wie. Waarin onderscheid jij je en wat maakt jouw werk nou zo leuk?

Overzichtelijk en aansprekend

Korte alinea’s met koppen scheppen veel overzicht. Aan de hand van duidelijke koppen krijgt iemand meteen al een beeld van wat je doet. Als diegene in jou geïnteresseerd is zal hij of zij ook jouw alinea’s lezen. Zorg ervoor dat alles over jou in volgorde van belangrijkheid, van boven naar beneden, verteld wordt. In totaal kun je maar 300 woorden kwijt in je samenvatting. Het is dus belangrijk om veel te zeggen in weinig woorden. Dat is nou net wat tijd kost, want wat laat je weg en wat vooral niet.

Vindbaarheid van je LinkedIn-profiel

Naast de teksten in de samenvatting moet je ook goed nadenken over jouw headline. Dit zijn de regels naast jouw profielfoto waarin je korte steekwoorden over jezelf kunt vermelden. Het is belangrijk om daar de juiste termen te vermelden. Termen waarmee mensen jou op LinkedIn kunnen vinden.

LinkedIn-profiel actie ‘Goed in beeld’

Samen met een fotograaf bied ik de ‘Goed in beeld’ actie aan, waarmee je op LinkedIn een goede (eerste) indruk maakt. Je krijgt een scherpe, professionele profielfoto en goed verwoorde teksten in je samenvatting. Ook denk ik mee over een goede, passende headline. Zo kom jij qua foto en tekst dus echt goed in beeld. Natuurlijk kun je de foto en de tekst ook gebruiken op je Facebook-profiel of op je eigen site. Bekijk hieronder twee voorbeelden van twee LinkedIn-profielen na gebruikmaking van de ‘Goed in beeld’ actie.

De kosten van de ‘Goed in beeld’ actie zijn slechts € 79,95 excl. 21% BTW.
Alleen de reiskostenvergoeding van de fotograaf komt er nog bij.

Wil je een afspraak maken of heb je nog vragen? Neem gerust contact op.

Met de ‘Goed in beeld’ actie maak je een professionele indruk met je LinkedIn-profiel  

Voorbeelden LinkedIn-profiel actie ‘Goed in beeld’:

LinkedIn-profiel Erik BaartLinkedIn-profiel Mirjam Groot Jebbink