Naast mijn specialisatie in persberichten en SEO-teksten, schrijf ik ook zakelijke teksten voor andere doeleinden.
Blogs of nieuwsbrieven
Het sturen van blogs en nieuwsbrieven is voor veel bedrijven een goede manier om evenementen en nieuwe ontwikkelingen aan te kondigen, maar ook om te verwijzen naar een heugelijke gebeurtenis. Om bij al je contacten in beeld te blijven is het verstandig om ze in ieder geval elke maand een blog of nieuwsbrief te sturen. Ik help je graag bij het tekstueel verwoorden van jouw nieuws en/of belevenissen. Misschien heb je even geen tijd voor het schrijven van een blog of nieuwsbrief?
Ik schrijf prettig leesbare en goed gestructureerde teksten die bij jouw klanten blijven hangen. Een blog of nieuwsbrief heeft voor mij 3 onderwerpen en telt maximaal 750 woorden. Ik denk actief mee over de linkjes naar jouw website. Deze linkjes zijn bedoeld om potentiële cliënten naar jouw website te leiden, wat ook weer goed is voor jouw vindbaarheid op internet.
Artikelen
Ik hou er erg van om iemands passie vol passie te verwoorden. Alle informatie groepeer ik, waarna ik het overzichtelijk, met aansprekende tussenkoppen structureer.
Artikel over muziektherapie
Een voorbeeld van een artikel dat ik met veel liefde schreef, is het artikel over muziektherapeut Mirjam Groot Jebbink: De kracht van muziek (Hartmelodie). Dit artikel is verschenen in een medisch magazine. Later mailde ze me enthousiast dat ze, door het artikel, een workshop muziektherapie mocht geven voor de artsenorganisatie van het magazine.
Lees hier de reactie van Mirjam op het artikel.
Commerciële / zakelijke teksten
Het pakkend en overzichtelijk verwoorden van wat jij nou eigenlijk precies doet, is vaak nog helemaal niet zo makkelijk. Ook als je een nieuwe dienst aan wilt aanbieden, moet je goed nadenken over hoe je een en ander wilt overbrengen. Je wilt geen flater slaan met een vervelende spelfout of per ongeluk een woord in een zin vergeten.
Dit foutloos verwoorden kost best veel tijd. Tijd die je veel liever aan je bedrijf besteedt. Waarschijnlijk ligt jouw uurtarief hoger dan dat van mij, dus naast tijd bespaar je ook nog geld (en misschien een hoop frustratie).
Hieronder vind je twee voorbeelden van commerciële zakelijke teksten die ik geschreven heb:
Zorg voor uw zorg
Nancy Hospers vertelde me op een Open Coffee dat ze deze tekst voor haar site, op social media en ook voor op haar flyers gebruikt. Klik hier voor haar reactie op de tekst.
Over Bakker
Harry Bakker is erg blij met deze persoonlijke samenvatting. Hij heeft hem onder andere
voor zijn LinkedIn-profiel gebruikt. Klik hier voor de reactie van Harry.
Vind je mijn zakelijke teksten een goed verhaal? Of heb je nog vragen? Neem dan contact met me op en ontdek mijn grote schrijfpassie.
Mediastory schrijft met veel passie zakelijke teksten over jouw passie